Interviu Bogdan Anghelache – francizat Fotostic

Afacere la cheie – cabina foto

Bogdan este un tânăr de 24 de ani ce lucrează în publicitate. Face marketing digital de 4 ani și de curând a ales să investească în propriul lui business. Având cunoștințe de facebook ads, adwords și Google a ales să achiziționeze un pachet de afacere la cheie de la Fotostic (by Cutia cu Poze) dorind să testeze aplicabilitatea a ceea ce știa să facă. În continuare, ne povestește chiar el.

De ce ai ales să devii antreprenor?

Cu orice job pe care l-am avut pana acum, am incercat sa imi aliniez obiectivele pe termen scurt si mediu cu acel job. Pentru mine, jobul trebuie sa fie unul drept din punct de vedere moral si sa se alinieze cat de mult posibil cu felul meu de a face lucrurile. Drept urmare, am ales sa abordez doar anumite categorii de oameni și vreau sa imi dezvolt serviciile doar in directii fresh si urbane. Într-adevar, banii sunt relevanti dar stiu ca ei vin atunci cand oferi o solutie de calitate oamenilor.

Ce anume te-a determinat să începi o afacere bazată pe închirierea cabinelor foto?

In primul rand este un serviciu, nu un produs. Asta inseamna ca investiia initiala, oricum ar parea, este mica. Al doilea avantaj pe care il ai cand vinzi un serviciu este ca poti inova foarte mult. Astazi poti sa oferi o cabina foto, iar daca maine vezi oportunitatea sa oferi si cate o acadea fiecarui copil care a trecut sa isi faca o fotografie, deja ai un avantaj fata de competitorii tai. Al doilea lucru la care m-am gandit sunt veniturile pe care le poti obtine din cabina foto si care sunt suficiente pentru a sustine o crestere rapida a business-ului… plus ca nu sunt nevoit sa renunt la actualul job.

De ce ai ales oferta de afacere la cheie Fotostic?

Lucrez cu Google și am incredere la ce imi raspunde, drept urmare am inceput un research pe net. Am gasit multe oferte de cabine foto folosite care erau date spre vanzare precum și alte tipuri de cabine foto mai mult sau mai putin placute estetic. Fiind total strain de ce insemna o cabina foto si avand experienta altor mini-business-uri in care m-am aruncat in a cumpara materiale fara sa imi dau timp sa invat workflow-ul si riscurile afacerii, Catalin Melinte (fondatorul Fotostic si Cutia cu Poze) era singurul care a venit cu o solutie. Atunci cand esti la inceput ai nevoie de multe informatii despre workflow si la ce sa fii atent. Informatiile acestea sunt nepretuite iar Catalin si echipa Fotostic iti ofera asta. Timpul pe care l-ai petrece invatand despre cabina foto si cum se fac evenimentele il poti petrece facand reclama pe Facebook si raspunzand la mesaje clientilor. Pachetul Fotostic este o solutie, nu e o cabina foto, este un pachet de aparatura, informatii si workflow.

Ce dificultăți ai întâmpinat până acum?

Sa iti construiesti prezenta online este un pas important si poate reprezenta o bataie de cap pentru cei care nu au avut de-a face cu asta pana acum. Website-ul, pagina de Facebook si Instagram ar trebui sa arate profesionist având o grafică de calitate.

Ce ai primit în cadrul trainingului inițial oferit de Fotostic?

Am primit indrumari pentru a-mi eficientiza modul de lucru, de la managementul documentelor pentru a fi intotdeauna constient unde imi tin contractele si facturile, pana la rapoarte pe care sa le completez singur pentru a avea o privire de ansamblu asupra profitabilitatii afacerii. Catalin mi-a oferit sfaturi de marketing si de fiecare data cand am dubii daca o investitie intr-un articol sau produs va functiona, intai o verific cu el pentru a fi sigur. Genul asta de sprijin te scapa de multe greseli si iti economiseste timp. Doar Fotostic iti ofera toate informatiile acestea, altfel ar trebui sa stai sa cercetezi pe internet despre diverse aspecte ale afacerii cu cabine foto si nu cred ca ar raspunde cineva.

Am observat o creștere a numărului posesorilor de cabine foto, cel puțin în București. Cum te situezi față de concurență?

Eu sunt un owner mic, si, cu toate ca fotografia face parte din mine si cunostintele tehnice ma ajuta, inca sunt in faza de invatare. Am inceput sa dezvolt un brand – ONE PhotoBooth, prin afisarea unei imagini profesioniste in mediul digital si in realitate prin fiecare strangere de mana. Am pornit o promovare activa pe internet si urmeaza sa testez si alte formate de promovare. Sper ca voi avansa mai repede decat competitorii mei datorita backgroundului meu in marketing. 

Ai reușit să îți pui singur la punct site-ul? Ce cunoștințe aveai pentru a așa ceva?

Eu am setat cam tot ce tine de online, website, Facebook si Instagram. Cu toate ca sunt informatii destul de stufoase, exista anumite platforme care te ajuta sa iti setezi conturile insa trebuie sa fii orientat pe partea de web-design si social media. Informatiile sunt free, se gasesc pe Google, pe YouTube, asa ca recomand tuturor sa studieze putin inainte de a porni o companie in online, pentru a nu consuma tot bugetul din prima reclama. 

Care sunt planurile de viitor? Intenționezi să te extinzi?

Vreau sa merg 1 an cu o singura cabina, iar incepand cu anul viitor sa ma extind. Asa o sa stiu cum merge piata si la ce sa ma astept atunci cand intru cu o suma mai mare de bani.

Consideri că domeniul cabinelor are un potențial succes la ora actuală?

In momentul de fata, da, in viitor nu stiu. Insa, stiu ca brand-urile pun foarte mare pret pe experienta pe care o are utilizatorul cu pozele printate si asta inseamna ca pentru a intra in lumea evenimentelor corporate sau a lansarilor de produs, trebuie sa vii intai cu calitate. Eu am decis ca merita sa investesc intr-o cabina Fotostic si lucrurile merg foarte bine. Deja am cereri de oferta, sunt in discutii cu potentiali clienti la nici 2 luni de cand am inceput sa construiesc totul.